Den Haag – Koning Willem-Alexander en koningin Máxima zullen op 21 juni het Curaçaose elftal vanaf de tribune aanmoedigen bij de WK-wedstrijd tegen Ecuador in Kansas City. Een dag eerder is het paar bij Nederland-Zweden in Houston.
“Het is een extra bijzonder WK, omdat we Nederland en Curaçao hebben. We hebben dus twee teams waarvoor we kunnen juichen. Een mooie gelegenheid om zowel de Blauwen als de Oranjes aan te moedigen. Ik hoop natuurlijk dat ze extreem ver komen”, aldus de koning na afloop van de jaarlijkse zomerfotosessie.
Het staatshoofd sprak de hoop uit dat het Curaçaose team bij zijn WK-debuut op 14 juni “de toon zet” door van Duitsland te winnen.
