Den Haag – De Tweede Kamerfractie van de BBB noemt het besluit van het kabinet in beroep te gaan tegen het vonnis in de Klimaatzaak Bonaire “de enige juiste keuze”. Fractieleider Henk Vermeer: “Wij hebben vanaf dag één gezegd dat deze uitspraak inhoudelijk en juridisch rammelt. Dat het kabinet nu zelf spreekt van zwaarwegende juridische redenen voor hoger beroep laat zien dat onze zorgen volkomen terecht waren.”
“Het fundament onder de uitspraak was uiterst zwak: de discutabele uitleg van het Klimaatakkoord van Parijs, het gebruik van extreme IPCC-scenario’s als feitelijke verwachting en de manier waarop internationale lucht- en zeevaart wordt meegewogen. Goed dat het kabinet dit nu ook inziet. Dit hoger beroep is niet alleen verstandig, maar noodzakelijk.”
