Bonaire – Waarnemend gezaghebber Ingrid Sealy heeft haar ontslag ingediend. Wnd. Rijksvertegenwoordiger Jan Helmond bevestigt haar opzegging te hebben ontvangen. Zelf reageert Sealy niet op vragen van de redactie.
Het vertrek zou niets uit te staan hebben met de aanhoudend instabiele politieke situatie met een verscheurd eilandbestuur. “Waarnemend gezaghebber Sealy is al enkele weken in gesprek met de wRv over het feit dat de inzet en inspanning van de taken als waarnemend gezaghebber niet meer te combineren zijn met haar werkzaamheden als diensthoofd SSO-RCN. Er is geen relatie tot huidige bestuurscrisis”, aldus Helmond.
Sealy is sinds mei 2023 waarnemend gezaghebber. Zij blijft aan totdat een nieuwe waarnemend gezaghebber is gevonden.
