Tweede Kamer wil niet de regie over Bonaires vuilstort overnemen

Den Haag – Een meerderheid in de Tweede Kamer wil niet dat het rijk de regie overneemt over toezicht en handhaving rond de vuilstort van Selibon bij Lagun. Een motie daartoe van Shanna Schilder (Groep Markuszower) kreeg alleen steun 50PLUS, de VVD, de SGP, de ChristenUnie, JA21, BBB, Lid Keijzer en Groep Markuszower.

Een motie van Mikal Tseggai (GroenLinks-PvdA) en Don Ceder (ChristenUnie) waarin het kabinet wordt gevraagd op zoek te gaan naar financiën voor een structurele oplossing voor de problemen bij Selibon haalde het evenmin. Alleen SP, 50PLUS, GroenLinks-PvdA, Volt, de PvdD, DENK, de SGP en de ChristenUnie stemden voor.

Een motie van Ceder c.s. over het door de RIVM laten houden van continue luchtkwaliteitsmetingen in de directe omgeving van de landfill kreeg wel voldoende steun. Voor stemden SP, 50PLUS, GroenLinks-PvdA, D66, Volt, de PvdD, het CDA, DENK, de VVD, de SGP, de ChristenUnie, JA21, BBB, Lid Keijzer en Groep Markuszower.

Voldoende steun (van SP, 50PLUS, GroenLinks-PvdA, D66, Volt, de PvdD, het CDA, DENK, de VVD, de SGP, de ChristenUnie, JA21, BBB en Lid Keijzer) was er ook voor de motie-Tseggai/Ceder over het bevorderen van samenwerking tussen Bonaire, Aruba en Curaçao voor een gezamenlijke toekomstgerichte afvalverwerking.

error: Deze inhoud mag niet gekopieerd worden.