Den Haag – De Tweede Kamercommissie voor Koninkrijksrelaties gaat zich niet bemoeien met de personele chaos op het Curaçaohuis. Een van de werknemers had de commissieleden per brief om hulp gevraagd.
De commissie ziet de kwestie als een aangelegenheid van het land Curaçao en heeft daarom besloten de brief naar Willemstad door te sturen. Die moeite kan men zich besparen: de medewerkers van het Curaçaohuis hebben al veel vaker hun klachten over vermeende misdragingen door inmiddels ex-gevolmachtigde minister Carlson Manuel kenbaar gemaakt aan minister-president Pisas.
De premier heeft onder grote druk van de oppositie een onderzoek aangekondigd naar de beschuldigingen aan het adres van de voormalige gevmin. Sinds Manuel 5 jaar geleden aantrad, is hij met tientallen werknemers in botsing gekomen. Een deel is met een forse ‘afkoopsom’ vertrokken, een ander deel zit (soms al jaren) arbeidsongeschikt thuis.
