Bouw nieuwe gevangenis Sint Maarten eindelijk begonnen

Philipsburg – Minister van Justitie en Veiligheid Foort van Oosten heeft vandaag samen met o.a. zijn Sint Maartense ambtgenote Nathalie Tackling en minister-president Luc Mercelina het startsein gegeven voor de bouw van de nieuwe Pointe Blanche-gevangenis.

De huidige gevangenis voldoet al decennia niet aan de internationale eisen. De omstandigheden zijn er niet alleen inhumaan, maar ook voor zowel gedetineerden als personeel onveilig. Toen de gevangenis in 2017 door orkaan Irma zware schade opliep, bracht dat de al jaren bestaande plannen voor nieuwbouw in een ‘stroomversnelling’. Toch duurde het nog tot vandaag voordat daadwerkelijk is begonnen met de bouw.

error: Deze inhoud mag niet gekopieerd worden.