Kralendijk – Cliënten van de SZW-unit van de Rijksdienst Caribisch Nederland zijn kritisch over de bereikbaarheid via telefoon en e-mail, voelen zich niet altijd empathisch behandeld, durven vanwege gebrek aan privacy niet altijd vrijuit te spreken en moeten hun verhaal soms meerdere keren doen. Dat blijkt uit een belevingsonderzoek onder burgers van Bonaire, Sint Eustatius en Saba door het bureau Linkels & Partners. De leiding van de SZW-unit concludeert dat de organisatie beter kan en moet presteren.
“De resultaten van het onderzoek worden tijdens teamdagen in december uitgebreid besproken met de medewerkers. Mede op basis hiervan wordt een concreet actie- en verbeterplan gemaakt, waarbij rekening wordt gehouden met wat op korte en langere termijn haalbaar is. Onlangs is bij de RCN-unit SZW een klachtenfunctionaris gestart. Daarnaast zijn enkele medewerkers begonnen met een training klantgerichtheid, komend jaar volgen andere medewerkers.”
Opvallend is dat het rapport al bijna twee maanden in handen is van de Rijksdienst Caribisch Nederland, maar nu pas is gepubliceerd.
Klik hier voor het gehele rapport