Den Haag – Reisorganisatie TUI heeft Curaçao uitgekozen als locatie voor wereldwijd opererende digitale reisleiders. “Reizen in deze tijd is anders dan we gewend waren, maar met een goede voorbereiding én begeleiding vanuit de reisorganisatie staat niets een fijne vakantie in de weg”, aldus TUI.
Om haar reizigers voor en tijdens de vakantie optimaal bij te kunnen staan, heeft de touroperator reisorganisatie op Curaçao het bestaande customer services center uitgebreid met zo’n 30 nieuwe medewerkers. En er is een nieuw team van 10 aangenomen die als ‘digitale reisleiders’ klaarstaan voor gasten van over de hele wereld.
“TUI heeft bewust gekozen voor Curaçao als standplaats van dit team. Niet alleen omdat vanwege het tijdverschil vragen van Europese gasten makkelijk ook ’s avonds beantwoord kunnen worden, maar zeker ook om een groep talentvolle Curaçaoënaars perspectief te bieden op werk en inkomen. “Er zijn veel talenten op het eiland die als gevolg van de pandemie werkeloos thuis zitten. Dat is ongelooflijk zonde, want wij geloven in deze lokale talenten. Wij hebben ons dan ook heel bewust gericht op de lokale arbeidsmarkt. En met succes”, aldus Rick van der Pluijm, Head of Dutch Caribbean en Suriname.
Met de 40 nieuwkomers werken er nu in totaal 100 medewerkers bij de Curaçaose TUI-tak, verdeeld over het hoofdkantoor en de reiswinkels.